Shipcontroller er en fjernbetjening som giver dig kontrol over din båd. Fjernbetjeningen giver dig den mest avancerede marineteknologi på markedet, pakket i et brugervenligt og nemt design. Med Shipcontroller har du kontrollen over din båds motor, anker og din bov- og agterpropel lige ved hånden. Derudover kan du læse navigationsdata, motordata, kædetæller og meget andet data fra din båd, på din shipcontroller® skærm. Du har nu muligheden for at positionere dig perfekt hver gang og lave  gode havnemanøvrer i alle havne. Systemet består af en sender og en modtager, som gør det muligt at styre din båd trådløst fra hånden, imens du bevæger dig rundt på båden.. 

Shipcontroller har mange funktioner. Vores passion er at give dig kontrol og tryg styring over din båd.

Shipcontroller giver dig  en dockingskærm hvor du kan aflæse alt navigationsdata fra båden, samt dybdegraf ankerkædetæller. Du har altid din autopilot lige ved hånden, hvor du vil kunne indstille din navigation og kurs.

Du kan samtidig holde øje med din selvstatusskærm med fjernbatteri, kommunstatus mm.

Hvis din båd er udsyret med et elektronisk gashåndtag, vil vi glæde os til at installere Shipcontroller. 

Er dette ikke tilfældet, kontakt os endelig for at høre om dine muligheder.

Elektroniske gashåndtag er gashåndtag med ledninger der sender signal ned til en styreboks. Denne vil kommunikere med båden.

Der findes både analog og digitale typer, oftest kendt som CAN-BUS.

Vores systemer kan leveres med det unikke dynamiske positioneringssystem. Dette system vil, ved et enkelt tryk på en knap, få din båd til at ligge stille på sin position, således at du kan gøre klar med fender og fortøjninger.

Aldrig før har det været så let at lægge til alene.

Ja, hvis du køber en ny båd er det muligt at flytte din Shipcontroller med over i din nye båd.

Dette kan kræve en ny interface boks, hvis ikke denne er af samme type som ved tidligere båd. 

Vi ved at dine behov kan ændre sig og vil gerne med dig på rejsen. 

 

På siden “Priser” ses de medfølgende produkter og features i de forskellige Shipcontroller produktserier.

Her gives der et eksempel på en basic pakke til en motorbåd med 2 Volvo Penta D9 fra 2004 med EDC gashåndtag, ankerspil, bov- og agterpropel:

  • Interface til 2 motor
  • SMCU ( Base Module )
  • RFU modul ( radiofrekvens )
  • Fjernbetjening.
  • Trådløs oplader.

Herfra er det muligt at udvide med flere funktioner som:

  • Opgrader til dobbelt hastighed
  • Skift fjernbetjening til Joystick-model
  • Raymarines autopilot-interfacemodul
  • NMEA2000 interface til Shipcontroller
  • DPS -modul

Installationen af Shipcontroller kan ske på én enkelt dag, så du hurtigt er klar til at komme på havet igen.

Ja, Shipcontroller gør det muligt at få et dynamisk positioneringssystem, på det fleste både.

Shipcontroller tilkobles et modul, som giver din båd evnen til et dynamisk positioneringssystem.   

Kontakt os for at høre om det er muligt for din båd.

Ja, det er muligt at have flere fjernbetjeninger koblet til systemet på samme tid. Det er dog kun muligt at have én fjernbetjening aktiv af gangen.

Har du begge fjernbetjeninger tændt, vil kun én af de to fjernbetjeninger kunne bruges. 

Displayet på fjernbetjeningen er modstandsdygtigt over for sollys og på displayet kan du blandt andet se:

  • Dybde
  • Kurs
  • Fart
  • Motoromdrejninger
  • Kædetæller fra ankeret
  • Autopilot status (kun Raymarine modeller) 
  • Vinddata fra vindmåler 
  • Batteristatus 

Shipcontroller har flere sikkerhedsfunktioner, der gør den tryg og sikker for dig at bruge:

  1. Kommunikation
    Fjernbetjeningen kommuniker med et 128 bits krypteret tovejs-radiosignal. Dette gør systemet til det stærkeste på markedet. Dertil er systemet meget modstandsdygtigt overfor forstyrrelser. 
  2. Thruster- & ankerlås
    I systemet har du mulighed for at sætte en lås, således at det ikke er muligt at bruge anker eller thrustere, når båden har en vis hastighed. Denne hastighedsgrænse indstiller du selv på din fjernbetjening. 
  3. Alarmer 
    Systemet kan indstilles til at give alarm ved lyd og vibration ved for lav dybdegang eller ved fejl i systemet.